KURUMSAL

Esnafın müÅŸterini dost gibi görüp iÅŸini en iyi ÅŸekilde yapması gerektiÄŸini vurgulayan Katmerci, “Yemek sektöründe ÅŸovmenlik yerine Ahilik ruhuyla hareket eden iÅŸletmeler hem toplumda saygı kazanır hem de uzun vadede daha saÄŸlam bir müÅŸteri kitlesine sahip olur” dedi.Yazılı bir açıklama yapan Katmerci, “Bugün maalesef yemek sektöründe kimi iÅŸletmeler müÅŸteri çekmek için ‘ÅŸovmenlik’ diyebileceÄŸimiz abartılı, seviyesiz, yerel ÅŸive kullanırken dahi ÅŸivenin dilin aslı ile ilgisiz kaba kelimeler kullanıyor, hatta hijyenden uzak tuhaf gösteriler yapabiliyor. Oysa kültürümüzde çok köklü bir örnek alınacak model var: Ahilik. Ahilik sadece bir esnaf teÅŸkilatı deÄŸil; ahlak, dürüstlük, kalite, hizmet ve toplumsal sorumluluk üzerine kurulmuÅŸ bir sistemdir. Yeme içme sektörüne uyarlarsak: Helal ve Temiz Lokma; Ahiler için hileli mal satmak, bozuk ürün kullanmak en büyük ayıptır. Yemek sektöründe bu, hijyen ve güvenilir gıda demektir. ÖrneÄŸin lokantanın mutfağını ÅŸeffaf hale getirip müÅŸteriye ‘bizim iÅŸimiz tertemiz’ mesajı vermek” görüÅŸünü dile getirdi.MüÅŸterinin dost olarak görülmesinin önemine dikkat çeken Katmerci, “Ahiler müÅŸteriyi kazanç kapısı deÄŸil, emanetçi görürdü. Porsiyon küçültüp fiyat ÅŸiÅŸirmek yerine, doyurucu ve hakkaniyetli tabak sunmak gerek. Ahilikte ‘iÅŸini en iyi yapmak’ esastı, gösteriÅŸ deÄŸil. ÖrneÄŸin yemekleri sahne ÅŸovlarıyla deÄŸil, usta-çırak geleneÄŸiyle yoÄŸrulmuÅŸ lezzet ile ön plana çıkarmak. Ahiler kazancının bir kısmını ihtiyaç sahipleriyle paylaşırdı. ÖrneÄŸin lokanta her gün belirli sayıda yemeÄŸi ihtiyaç sahiplerine ücretsiz ulaÅŸtırabilir. Ahilikte meslek ahlakı, sadece teknik deÄŸil insanlık eÄŸitimiyle birlikte verilirdi.ÖrneÄŸin genç aÅŸçılara sadece yemek yapmayı deÄŸil, müÅŸteriye saygıyı ve dürüstlüÄŸü öÄŸretmek. Yemek sektöründe ÅŸovmenlik yerine Ahilik ruhuyla hareket eden iÅŸletmeler hem toplumda saygı kazanır hem de uzun vadede daha saÄŸlam bir müÅŸteri kitlesine sahip olur” dedi.Ahilik açısından doÄŸru duruÅŸun popülerlik yerine hakkaniyet, dürüstlük ve fayda odaklı içerik üretmek olduÄŸunu vurgulayan Katmerci, “Yemek videosu çekerken bile Ahilik ilkesine uygun olarak ‘Bizim iÅŸimiz insanlara helal, temiz, kaliteli lokma sunmak. GösteriÅŸ deÄŸil, emanet bilinciyle çalışıyoruz’ mesajı vermek inanın daha bereketli olacak ve örnek teÅŸkil edecektir. Ahilik insanların duasını almak, Allah rızası kazanmak üzerine kuruludur. İnsanlar ‘bunlar iÅŸini ÅŸova çevirmiÅŸ’ derse esnaf itibar kaybeder. Ahilik, mesleÄŸi bir emanet olarak görür. Müslüman elinden ve dilinden emin olunandır. Bu nedenle gösteriÅŸ, ÅŸaklabanlık, seviyesiz videolar meslek itibarını düÅŸürür” diye konuÅŸtu.Abartılı sunumların gerçek olmayan hijyen veya fiyat anlayışı yaratacağını, bunun da güveni sarsacağını kaydeden Katmerci, “Bu yapıldığında ‘sosyal medyada görülen ile gerçek farklı’ algısı oluÅŸur. Ahilik ‘doÄŸru, ölçülü, faydalı’ davranışı öÄŸütler. Sırf takipçi uÄŸruna yapılan gösteriler genç çıraklara yanlış rol model olur. Kısa vadeli kazanç, uzun vadeli kayıp olur. Popülerlik geçici; itibar kalıcıdır. AhiliÄŸe ters içerikler iÅŸletmeye belki kısa süreli müÅŸteri getirir ama güven kaybı uzun vadede çok daha büyük zarara yol açar. Uzun vadeli düÅŸünmek, hem bu dünya hem ahiret için yatırım yapmak lazım. Çok daha huzurlu, çok daha bereketli olduÄŸunu göreceksiniz” dedi.