KURUMSAL
SON DUYURULAR
İŞLETMENİZ İÇİN GERİ ÖDEMESİZ HİBE DESTEĞİ
05 Aralık 2025
Türkiye Yüzyılı Mesleki ve Teknik Eğitim Zirvesi
04 Aralık 2025
GIDA GÜVENLİĞİNE YÖNELİK UYARI
24 Kasım 2025
Opet Fikret Petrol İle Protokol
06 Kasım 2025
Değerli Esnafımız Esnaf Sofrası Gastronomi Festivali başlıyor!
22 Ekim 2025
Gaziantep Lokantacılar, Kebapçılar, Pastacılar, Tatlıcılar, Baklavacılar ve Kafeteryacılar Odası BaÅŸkanı Abdulkadir Katmerci, yeme içme sektöründe artan ‘gösteriÅŸ odaklı’ sunumlar ve sosyal medya ÅŸovlarına iliÅŸkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu.
Katmerci, bazı iÅŸletmelerin müÅŸteri çekmek için hijyenden uzak, seviyesiz ve yerel kültürü yanlış yansıtan içerikler ürettiÄŸini belirterek, Ahilik kültürünün esas alınması gerektiÄŸini söyledi.Katmerci yaptığı açıklamada ‘’Bugün maalesef ama maalesef yemek sektöründe kimi iÅŸletmeler müÅŸteri çekmek için “ÅŸovmenlik” diyebileceÄŸimiz abartılı, seviyesiz, yerel ÅŸive kullanırken dahi ÅŸivenin dilin aslı ile ilgisiz kaba kelimeler kullanıyor, hatta hijyenden uzak tuhaf gösteriler yapabiliyor. Oysa kültürümüzde çok köklü bir örnek alınacak model var: Ahilik Ahilik sadece bir esnaf teÅŸkilatı deÄŸil; ahlak, dürüstlük, kalite, hizmet ve toplumsal sorumluluk üzerine kurulmuÅŸ bir sistemdir. Yeme içme sektörüne uyarlarsak: Helal ve Temiz Lokma; Ahiler için hileli mal satmak, bozuk ürün kullanmak en büyük ayıptır. Yemek sektöründe bu, hijyen ve güvenilir gıda demektir. Örnek: Lokantanın mutfağını ÅŸeffaf hale getirip müÅŸteriye “bizim iÅŸimiz tertemiz” mesajı vermek. MüÅŸteriyi Dost Görmek; Ahiler müÅŸteriyi kazanç kapısı deÄŸil, emanetçi görürdü. Örnek: Porsiyon küçültüp fiyat ÅŸiÅŸirmek yerine, doyurucu ve hakkaniyetli tabak sunmak. GösteriÅŸ DeÄŸil Sanatkârlık; Ahilikte “iÅŸini en iyi yapmak” esastı, gösteriÅŸ deÄŸil. Örnek: Yemekleri sahne ÅŸovlarıyla deÄŸil, usta-çırak geleneÄŸiyle yoÄŸrulmuÅŸ lezzet ile ön plana çıkarmak. Toplumsal Fayda; Ahiler kazancının bir kısmını ihtiyaç sahipleriyle paylaşırdı. Örnek: Lokanta her gün belirli sayıda yemeÄŸi ihtiyaç sahiplerine ücretsiz ulaÅŸtırabilir’ ’ifadelerini kullandı.
'Popülerlik geçici; itibar kalıcıdır''
Katmerci, Ahilikte usta–çırak eÄŸitiminde meslek ahlakının yalnızca teknik bilgi deÄŸil, aynı zamanda insanlık eÄŸitimiyle birlikte verildiÄŸini belirtti.
‘’Örnek: Genç aÅŸçılara sadece “yemek yapmayı” deÄŸil, “müÅŸteriye saygıyı ve dürüstlüÄŸü” öÄŸretmek. Kısacası: Yemek sektöründe “ÅŸovmenlik” yerine Ahilik ruhuyla hareket eden iÅŸletmeler, hem toplumda saygı kazanır hem de uzun vadede daha saÄŸlam bir müÅŸteri kitlesine sahip olur. Ahilik açısından doÄŸru duruÅŸ: Popülerlik yerine hakkaniyet, dürüstlük ve fayda odaklı içerik üretmek. Yemek videosu çekerken bile Ahilik ilkesine uygun; “Bizim iÅŸimiz insanlara helal, temiz, kaliteli lokma sunmak. GösteriÅŸ deÄŸil, emanet bilinciyle çalışıyoruz.”mesajı vermek inanın daha bereketli olacak ve örnek teÅŸkil edecektir. Ahilik “insanların duasını almak,Allah rızası kazanmak üzerine kuruludur. İnsanlar “bunlar iÅŸini ÅŸova çevirmiÅŸ” derse esnaf itibar kaybeder. Ahilik, mesleÄŸi bir emanet olarak görür. Müslüman, elinden ve dilinden emin olunandır Bu nedenle, GösteriÅŸ, ÅŸaklabanlık, seviyesiz videolar meslek itibarını düÅŸürür. Abartılı sunumlar, gerçek olmayan hijyen veya fiyat anlayışı yaratır. Bu da güveni sarsar “Sosyal medyada görülen ile gerçek farklı” algısı oluÅŸur. Ahilik “doÄŸru, ölçülü, faydalı” davranışı öÄŸütler. Sırf takipçi uÄŸruna yapılan gösteriler genç çıraklara yanlış rol model olur. Kısa Vadeli Kazanç, Uzun Vadeli Kayıp olur. Popülerlik geçici; itibar kalıcıdır. AhiliÄŸe ters içerikler iÅŸletmeye belki kısa süreli müÅŸteri getirir ama güven kaybı uzun vadede çok daha büyük zarara yol açar. Uzun vadeli düÅŸünmek Hem bu dünya hem ahiret için yatırım yapmak lazım. Çok daha huzurlu Çok daha bereketli olduÄŸunu göreceksiniz’’ ÅŸeklinde konuÅŸtu.
