KURUMSAL
SON DUYURULAR
KARA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞI 5’İNCİ ZIRHLI TUGAY KOMUTANLIĞI KANTİN BAŞKANLIĞI KONSİNYE (FASTFOOD) ALIMI İHALESİ
29 Kasım 2024KARA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞI 5’İNCİ ZIRHLI TUGAY KOMUTANLIĞI KANTİN BAŞKANLIĞI KONSİNYE(PASTANE ) İHALESİ
29 Kasım 2024VAKIF BANK KAMPANYA DUYURUSU
20 Kasım 2024BZL OTOMOTİV KAMPANYASI
12 Kasım 2024DENİZBANK KAMPANYA DUYURUSU
04 Kasım 2024Yerel gazeteciler ile sabah kahvaltısında buluşan heyet sektörün ve Gastronomi Şehri Gaziantep’in sosyal medyada yanlış algılardan aldığı zararlardan bahsetti. Sosyal medyada yer alan Gaziantep’teki restoran ve lokantaların pahalılığından bahseden ve şehri kötüleyen paylaşımlardan rahatsız olduklarını belirten Katmerci, bu durumun şehre zarar verdiklerine bahsetti.
Sosyal medyada sürekli Gaziantep’in pahalı bir şehir olduğuna dair yapılan paylaşımlardan dolayı turistlere karşı bir önyargı oluşturulduğuna dikkat çeken Katmerci, “2015 yılında gastronomi yaratıcı şehirler ağında almış olduğumuz ivmeyi günden güne üzerine koyarak ilerliyoruz. Şu an dünyada mutfağı en zengin olan ve mutfağını en güncel tutan şehir olarak hizmet veriyoruz. Ancak son dönemde sosyal medya üzerinden işletmeler hedef gösterilerek, bazı uç noktalar ön planda tutularak esnaflarımıza karşı yapılan bir saldırı var. Gaziantep’in en güzel yanı her bütçeye ve her anlamda restoran ve lokantaları olması, ancak buralarda sadece bir işletme ya da esnaf hedef gösterilerek tüm esnaflar hem zan altında bırakılıyor hem de esnaflar zarar görüyor. Bu durum ise maalesef sadece Gaziantep’te var. Gaziantep mutfağı emek ve hikâyesi olan yemekleri kapsıyor, bunları en iyi biz bilmeliyiz. Yapılan algı sadece esnafa değil, gastronomi simine ve doğrudan şehre de zarar verecek. Sadece esnaflar değil, hepimiz zarar görürüz.” ifadelerini kullandı.
Katmerci, “Gaziantepliler olarak, şehir dışına çıktığımızda resmen aç kalıyoruz. Bunun için soframızı korumamız gerekiyor. Eğer fahiş fiyatlar ile çalışan restoranlar var ise bunları el birliği ile deşifre edip, gerekeni yapalım. Ancak bu durumun bir de içyüzü var. Örneğin işletme eğer odamıza kayıtlı ise İlçe ve Büyükşehir belediyeleri denetim yapabiliyor ancak işlet me ticaret ya da sanayi odasına kayıtlı ise sadece ticaret bakanlığına yapılan şikâyetler üzerinden değerlendiriliyor. Ticaret bakanlığı ise eğer fiyat tarifesi yoksa ceza yazabiliyor.” şeklinde konuştu.
Belirli kurallara uymayan işletmelerin şikâyet edilmesi gerektiğini vurgulayan Katmerci, “Bir işletme eğer fiyat tarifesini kullanmıyorsa, fiş kesmiyorsa, bunu sosyal medya hesaplarımıza, odamıza bildirirseniz bizde paydaşlarımızla birlikte gereken cezayı verebiliriz. Ancak sosyal medyada 1-2 işletme üzerinden yapılan algı tüm şehre ve şehir esnafına zarar vermesin.” dedi.